سه مسواك هوشمند در CES 2020 معرفي شدند

به گزارش زوميت مسواك‌هاي برقي، محصولات جديدي نيستند اما نوآوري شركت‌هاي بهداشت دهان و دندان براي عرضه‌ي فناوري‌هاي جديد و بهبود سلامت دهان و دندان همچنان ادامه دارد. مسواك‌هاي دستي شايد چندان هم بد نباشند اما مجموعه مسواك‌هاي جديد هوشمند، خطر زوال دندان، بيماري‌هاي لثه و ديگر عوارض دنداني را كاهش مي‌دهند. در CES 2020، دو شركت محبوب Oral-B و Colgate، مسواك‌هاي هوشمند خود را معرفي كردند كه به كاربر در بهبود عادت‌هاي مسواك زدن كمك مي‌كنند.

Oral B
اورال بي معمولا به‌صورت پيوسته، مسواك‌هاي الكتريكي جديد و بهبوديافته‌اي را به بازار عرضه مي‌كند. اين شركت در CES 2020 از محصول جديد خود، Oral B iO رونمايي كرد؛ مسواك هوشمندي كه مجهز به محرك مغناطيسي براي كاهش صداي موتور و مجهز به حسگرهايي است كه مقياس دهان را دريافت مي‌كنند. اين مسواك همچنين داراي اپليكيشن راهنماي هوش مصنوعي است كه به كاربر در پاكسازي كل دهان كمك كرده و از وي درباره‌ي سلامت لثه سؤال مي‌كند.

مسواك iO داراي حالت‌هاي مختلف پاكسازي و يك حسگر فشار است كه به كاربر درباره‌ي فشار واردشده بر دندان‌ها و لثه‌ها هشدار مي‌دهد. اين مؤلفه اهميت زيادي دارد زيرا بسياري از افراد به‌شكلي ناخواسته، لثه‌هاي خود را از بين مي‌برند.

Colgates Plaqless Pro
مسواك Colgate Plaqless Pro از بهترين امكانات مسواك‌هاي الكتريكي برخوردار است: آشكارساز پلاك دندان. يك حسگر در اين مسواك كاربر را از پاكسازي پلاك‌هاي دنداني پس از مسواك آگاه مي‌كند، بنابراين بيش از هر مسواك هوشمند ديگري از تشكيل پلاك جلوگيري مي‌كند.

مكانيزم آشكارساز پلاك از طريق نور زير سر مسواك عمل مي‌كند و رنگ پلاك در آن آبي است. حسگر مناطق آبي را پيدا كرده و از ناپديد شدن آن‌ها پس از مسواك زدن مطلع مي‌شود. پس از حذف موفق پلاك، نور به رنگ سفيد درمي‌آيد و سپس به بخش ديگري از دهان منتقل مي‌شود. به‌گفته‌ي شركت كلگيت، مسواك Plaqless Pro اولين مسواك مجهز به قابليت آشكارساز پلاك است. Plaqless علاوه بر برخورداري از حسگر پلاك از تمام امكانات قابل انتظار مسواك هوشمند برخوردار است: حالت‌هاي متعدد پاكسازي، اپليكيشن راهنما، حسگرهاي تصويربرداري از دهان، حسگرهاي فشار و تحليل مسواك.

‌Y Brush
Y-Brush پس از اولين حضور در CES 2019، دوباره به CES بازگشت. اين مسواك، وعده‌ي پاكسازي دندان‌ها در ده ثانيه را داده است؛ ادعايي كه مغاير با توصيه‌ي پزشكان براي مسواك زدن در حداقل دو دقيقه است. اين مسواك كل دندان‌ها را با موهاي زبر نايلوني مي‌پوشاند.

Y-Brush براي افراد متنفر از مسواك زدن، بازدهي و سرعت را به ارمغان مي‌آورد. بااين‌حال اين محصول هنوز در مرحله‌ي تست‌هاي پزشكي هستند؛ بنابراين نبايد براي خريد آن شتاب‌زده عمل كرد (اين محصول تا ماه مارس عرضه نخواهد شد). از طرفي Y-Brush قابليت نفوذ بين شكاف‌هاي دندان را ندارد بنابراين نياز به نخ دندان به قوت خود باقي است.

چرا مسواك هوشمند؟
دليل واضح استفاده از مسواك هوشمند، عدم توانايي و مهارت برخي افراد در مسواك زدن است. حفظ سلامت دهان و دندان، كار حساسي است. برخي افراد تمايلي به استفاده از نخ دندان، مراجعه به دندان‌پزشك يا حتي صرف دو دقيقه وقت براي مسواك زدن ندارند. مسواك هوشمند مي‌تواند به كمك اين افراد بيايد.

بزرگ‌ترين عيب مسواك‌هاي هوشمند، قيمت بالاي آن‌ها است اما مزاياي آن بسيار بيشتر هستند و ارزش صرف هزينه را دارند. علاوه بر اين، مسواك‌هاي هوشمند مي‌توانند به فرايند مسواك زدن نظم بدهند و به هدف‌گذاري افراد حتي براي كار ساده‌اي مثل مسواك زدن كمك كنند. تحليل عادت‌هاي سلامت دهان در اپليكيشن همراه مسواك، براي افرادي كه عاشق رديابي پيشرفت شاخص‌هاي سلامتي خود هستند، قابليت سودمندي است. مهم‌تر از هر چيز، مسواك‌هاي هوشمند (و به‌طور كلي مسواك‌هاي الكتريكي) مؤثرتر از مسواك‌هاي دستي هستند و مي‌توانند سلامت دندان و لثه‌ها را بهبود دهند.

 

مقالات مرتبط : 

دندان مصنوعي آلماني 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.